Monday, November 4, 2013

Det här med utbildningar

Hej hej!

Har suttit och pluggat halva kvällen, insåg att vi hade mer skrivuppgifter under VFUn än vad jag trodde... Men nu har jag mer koll och har börjat på en av dem. Idag har jag tagit mitt första venprov på en patient! Det gick jättebra och jag fick ut lite blod ur den svårstuckna herrn, på första försöket;) Sen fick jag bevittna en hjärtinfarkt. Det var mycket känslor kring det för mig och kan väl säga att det gjort mig starkare, men det var jobbigt och framförallt stressigt.

Nu har jag tittat lite på skoj på olika utbildningar på antagning.se och jag gillar att leka med tanken att läsa flera distanskurser efter denna utbildning- alltså om några år ;) Varför inte läsa Amning och bröstmjölk , 7,5 hp?^^ Jag måste ju jobba i minst ett år innan jag kan läsa vidare till barnmorska och jag känner ingen direkt stress över att plugga vidare direkt, jag tar det som det kommer istället :)
Men något som gjorde mig väldigt glad över att läsa var att Sophiahemmet fick igenom sin önskan att få starta en barnmorskeutbildning! Kan inte tänka mig en bättre skola att läsa till barnmorska på (det skulle vara Röda Korset då).

Ganska fantastiskt ändå att jag sitter och pluggar en massa och samtidigt drömmer om att plugga mer...

No comments:

Post a Comment